לוגו
תמונה של אישה
אתר המומחים של ישראל
button
button
button
button
button
button
button
button
דוא"ל:
סיסמה:
זכור אותי
הירשם לאתר כ מומחה-עסק / חבר-גולש
עברנו לאסקימו מומחים בוידאו-צ'ט - אתם מוזמנים להצטרף אלינו askimo.co.il

%>
בריאות ורפואה
בריאות האישה
בריאות הגבר
בריאות הילד
בריאות הנפש
בריאות וכירורגיה
בריאות ורפואה - כללי
בריאות עור ואסתטיקה
דת ויהדות
הבית והגינה
הנדסה ותכנון
חוק ומשפט
חינוך והוראה
כלכלה ועסקים
מדעי החברה
מדעי הטבע והסביבה
מדעי הרוח
מודעות ורוחניות
מחשבים ואינטרנט
מידענות ויעוץ
ממשל ובטחון
משפחה והורות
סטודנטים ואקדמייה
פנאי ותרבות
פסיכולוגיה ותרפיה
רכב ותחבורה
רפואה ובריאות
רפואה משלימה
שיווק ופיתוח עסקי
שפות ועריכה
תיכון ובגרויות
בבילון

רוצה להתייעץ עם מומחים בוידאו? לחץ כאן

שאלות ותשובות - תקשורת המונים
 

מומחי KOL בתחום שיווק ופיתוח עסקי >> תקשורת המונים :
מר איתן אלירם, גב' רינה דריגוב-זיסמנוביץ, גב' לי טורסטון עדני, מר אלעד ק, מר מתי וינברג, מר אלכס לוין, גב' מיכל לקס, גב' רות מגד, עינת מירון, מר רפי ממן, מר עופר ענו, מר אמיר שחר

פנה לעסק / מומחה בתקשורת המונים

שיווק ופיתוח עסקי >> תקשורת המונים

אני מעוניין בחומרים ובילוגרפיות

אני מעוניין בחומרים ובילוגרפיות בנושא האנשה בפירסומות , metamorphosis' morphing מתמורפוזה בפירסומות בטלויזיה כמו למשל הפרסומת של סיטרואן C3 וכד', לתשובה מלאה כולל מקורות ביבלוגרפיים אשמח לשלש את הסכום

שלום,
מוכנה להתמודד עם האתגר
אשמח לדעת מה הסכום
כגובה הסכום - מידת העניין
בברכה, דניאל לפידות

תשובה זו ניתנה על ידי גולש KOL 2find 2find

[17147]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

אני מחפשת תקציר למאמר

אני מחפשת תקציר למאמר "תעלומת אופרת הסבון" שנכתב ע"י סוניה ליווינגסטון. התקציר צריך להיות בין עמוד לשניים.

סוניה ליווינגסטון, "תעלומת אופרת הסבון" -
רקע:
תפיסה חדשה - הערכה מחודשת לקהל הטלוויזיה כפעיל וידען.
השקפה חיובית יותר על אופרת הסבון, שחברה לחשיבה המחודשת על הקהל הטלוויזיוני. החלו כסדרות הבדיון שהופיעו בהמשכים בעיתונים במאה ה – 19 המשיכו ככלי פרסומי בשרות יצרני הסבון בשנות ה 30 ברדיו האמריקני ועד גלגולו הנוכחי. משלבת מוסכמות הלקוחות מה"רומן למשרתות". (חיקוי היום יום והתעלות).
תפיסת העבר – סוגה פשוטה, סטריאוטיפית ומטופשת המאשרת את ניתוח הצופה כסבילה, שמרנית ושטחית.
טיעוני התפיסה המחודשת: מוסכמות סוגתיות מכוננות מסגרת בתוכה מתרחשת פרשנות של קהל. הזדמנות לצופה המתמידה למלא תפקיד פרשני. תהליך משא ומתן מורכב על הטקסט המקל על זיהוי התהליך הפרשני בהפקת משמעות מן הטלוויזיה.
מצד הצופה – הבנת הסוגה, מניעי צפייה, משאבים סוציו – קוגניטיביים.
מצד הטקסט – פתוח לתרבות פופולרית ובה בעת שמרני (שעתוק ערכים תרבותיים מיתיים).

ייחודה של אופרת הסבון:
סוגה נשית, נחשבת לפחותת ערך ועל כן הצליחה להתפתח מחוץ לטווח המבט הגברי הביקורתי ובמקום זאת בנויה על פי "מקצבי התקבלות" בקרב קהל צופיה הנשי ברובו. אין גיבורים ראשיים, אלא שפע של דמויות שוות בחשיבותן. מבוססת על אינטראקציה פארא – חברתית. ריבוי קווי עלילה המתרחשים בו בזמן ואינם מסתיימים. ניגוד מוחלט לתוכניות הפעולה הגבריות (התחלה וסיום לעומת אמצע אין סופי). נסיון הצופה מעניק רלוונטיות ופרספקטיבה לטקסט.

מאפייני אופרת הסבון:
משודרת במועדים קבועים ותכופים, לרוב מדי יום. מכוונות בעיקר לנשים, משודרות ביום או לפנות ערב. צוות שחקנים גדול וקבוע,
נמשכות שנים. הפקה זולה (לא כולל Prime Time Soap), עוסקות בפעילויות השגרתיות ומתרכזות בקהילה קטנה. קווי עלילה שזורים זה בזה, שהתרתם חורגת מגבולות פרק אחד. עושות שימוש ב Cliff – Hanger.

בריטניה: מיובאות לעומת מקומיות, טלנובלות – סה"כ אותם מאפיינים.

מדוע צופים באופרות סבון?
תפקיד בחיי הצופה – שגרת היום יום. בידור. ריאליזם ,חוויה רגשית ,יחסים עם הדמויות ,פתרון בעיות אישיות של הצופה ,אסקפיזם/מילוט ,תגובה ביקורתית.

נקודות חשובות:
סוכן טיפוח – סיבות "טקסיות" לעומת "תועלתיות" צפייה פעילה משבשת את השפעותיה הפוטנציאליות של הטלוויזיה על הצופה. קשר הדוק בין אופרת הסבון למוסכמות תרבותנו, למיתוסים ולאידיאולוגיה – מצדיקים הלכה ומעשה מקובלים לנוכח אי ודאות. (קונבנציונאליות, שמרניות ומוסרניות). אי יכולת להתמודד עם פוליטיקה, אלא אם כן קיבלה מימד אישי (סדרה "דפוס הנישואין"). משמיטה את המימד החברתי – פוליטי בין אם למטרות ראויות ובין אם למניפולציה .הצגת ריאליזם ורלוונטיות חברתית מצד ההפקה באופרת הסבון הבריטית מחוללת תחושת מעורבות שמגבירה את ההנאה. חוויית ה"פטפוט עם השכנים" – נכנסים לתוך הדרמה בעזרת אמצעים נוספים חוץ מהזדהות (משחק מול הדמויות, נקיטת עמדה, מענה ותגובות רגשיות). באורח מסורתי נתפסו הריאליזם וההנאה כמנוגדים. הנאה = אסקפיזם, ולכן נמתחה ביקורת "משתיקה את קול ההגיון". הופרך – לא רק הנאת הבריחה, אלא הנאה מזיהוי ההתנסויות היום יומיות וקבלת אישור לתקפותן.

הנאות שונות מאופרת הסבון:
קיים מתח בין המורכבות של הריאליזם החברתי לבין הנטיות החלופיות לכיוון עלילות מיתיות ודמויות סטריאוטיפיות.
הסוגה צועדת על חבל דק בין בידור לבין הרצון שלא לזעזע או לנכר את הקהל (מוסר ומיניות). הסתירה בין הריאליזם למאפיינים הנוסחתיים. הצפייה בשני מישורים: מישור ראשון - צופה פעילה, חשה מעורבות בחיי הדמויות, קישור אירועי עבר והווה, קשר בין חיי דמויות וחייה, ביקורת, קישור מידע חוץ טקסטואלי על השחקנים לבין הדמויות והעלילה. מישור שני (עמוק יותר) – הצופים מגיבים כנראה למסרים חזרתיים וסטריאוטיפים העוסקים בשמרנות של חיי עיירה קטנה, מתירנות מינית לבין סבל, שאפתנות קרייריסטית לבין אבדן ילדיך.

מסקנה:
אין קשר הכרחי בין קריאות אליטה לקריאות פופולריות. גם הקהל עצמו עשוי להתפלג בשאלות מפתח בפרשנות לאותה תכנית עצמה.

טקסט פתוח?
ההבדלים הקיימים בין אופרת סבון למיתוס (סגור):
היעדרה של דמות מרכזית אחת – אשכול דמויות לעומת המיתוס.
התמקדות במערכות יחסים בין בני אדם, סבך של דמויות. הסוף אינו תמיד טוב, המחלוקות נמשכות. כאשר במיתוס – מסע חיפוש אישי ובעיות אוניברסליות שפתרונותיהן מצויים מעבר לשליטת האדם. מיתוס - נק' מבט יחידה של כולם (טוב לבו של הגיבור) מול ריבוי ההבנות באופרת הסבון. מיתוס – טקסטים סגורים בהתחלה וסוף ברורים. אופרת סבון – התפתחות איטית, אקראית, אמצע אינסופי.

מסקנות:
אופרת הסבון מספקת טקסטים פתוחים יחסית. היא סגורה מכיוון שהיא מחזקת את אמונותינו הישנות, כוחו של היחידה, הערכים המסורתיים של יציבות, קהילה, פטריארכיה והתנגדות לשינוי.
קיימת הסטה של תשומת הלב מן הפוליטי אל האישי, והיא סגורה גם במובן שניתן להגיע בה למסקנות על אודות עליונותה המוסרית של אחת ההשקפות המבוטאות בה ( בדר"כ השקפת הממסד). ההשקפות זוכות לטיפול פתוח – דמויות שונות מראות השקפות שונות על הסוגיה (הפלות וכו').

הפקת משמעות מאופרת סבון:
עפ"י הובסון – הצפייה ממלאת פונקציות שונות עבור הצופה הפעילה שהצפייה היא חלק מחיי היום יום שלה. טוענת כי התוכנית סיפקה דוגמאות של נשים חזקות, הבניית סדר יומן, נושא לשיחה.
אנג-דאלאס-הדמויות נחוות כאנושיות מבחינה רגשית, גם אם לא ריאליסטית במלוא מובן המילה. ראדוואי – הסמיוטיקה והתיאוריה של ההתקבלות. קהילות פרשניות שונות, כל אחת מתייחסת לכתוב בצורה אחרת ולמטרות אחרות (הרומן הרומנטי). כ"ץ וליבס - 2 אופני פרשנות השונים באיכותם, הביקורתי (המתייחס לטקסט כאל תוצר) והרפרנציאלי (המתייחס לטקסט כאל מציאות). קיים צורך ברור בתיאוריות שיקשרו בין קבוצות תרבותיות לבין פרשנויות טקסטואליות. הדבר יאפשר לבחון ניבויים של אופני פענוח והימנעות מהנחה מראש בהתאם להשתייכות תרבותית.


תוספת לתקציר:
אופרות סבון- קצת היסטוריה:
מקורן בתסכיתי רדיו ששודרו בשנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20. את שמן קבלו מן המפרסמים שלהן- חברות לחומרי ניקוי. יועדו לעקרות בית מן המעמד הנמוך והבינוני, ועסקו ביחסי משפחה, בגידול ילדים, בבריאות וברומנטיקה. הגיעו לטלוויזיה בשנות ה-50 של המאה ה-20. עוצבו כך שיתאימו לשגרת-היום של עקרות-הבית: מינימום של פעולה ועניין ויזואלי, הסברים חוזרים ונישנים של הפרקים הקודמים, שידורים מפוצלים או חוזרים ועוד.

אופרת-הסבון- גלגולים שונים בהתייחסות המחקרית:
מסוגה נשית, המשעבדת את הנשים לתפקידן המשפחתי בחברה פטריארכלית- לסוגה הנתפסת כבעלת פוטנציאל משחרר. תפיסת הקהל הפעיל. אופרת הסבון כסוגה פתוחה. אילו מאפיינים של אופרת הסבון הופכים אותה לסוגה פתוחה יותר מסוגות אחרות?
טקסט פתוח – טקסטים בהם גלומות משמעויות שונות. טקסט סגור – מאפשר פרשנות אחת בלבד, או פרשנויות דומות מאוד.

מבנה אופרות הסבון:
Cliff Hangers, עלילות בלתי נגמרות, "אמצע אין-סופי", העדר פתרונות חד-משמעיים וברורים, עיסוק בחיי היום-יום, בבעיות אנושיות המוכרות לצופים, מעולמם שלהם. התמקדות לא בגיבור אחד,
אלא בקהילה של דמויות.

למה אנשים צופים באופרות סבון?
תפקיד בחיי הצופה (חלק משגרת היום-יום, נושא לשיחה). בידור. ריאליזם (יכולת הצופים להתחבר לאירועים, למצבים ולבעיות העולות בטקסט). חוויה רגשית (משיכה מינית כלפי הדמויות, רגשות כלפיהן). יחסים עם הדמויות (הדמויות כבני אדם אמיתיים, הדמויות כחלק מהמשפחה, הזדהות, הבנה ואהדה). פתרון בעיות (התמודדות עם בני אדם אחרים ובעיות שונות דרך בעיות של הדמויות). מילוט- אסקפיזם. תגובה ביקורתית (מציאת פגמים, התייחסות למסרים החברתיים והמוסריים, אמונה כי התוכניות מטפלות בסוגיות יסוד של החיים).

אופרות סבון- כמיתוסים ואגדות-עם:
בדומה למיתוסים ולאגדות עם, מציגות וחוגגות את הפתרונות הרצויים לנוכח האתגרים שמציבים החיים. עם זאת, עוסקות בבעיות של בני אדם, שפתרונותיהן מצויים בידי בני אדם, ומדגישות לפיכך את מורכבותם של החיים האנושיים: הסוף הוא לא תמיד טוב, הרע הוא לא תמיד רע, והפתרונות, כמו בחיים, לעיתים שרירותיים, מבולבלים ובלתי מוכרעים.

הסתירה בין ריאליזם לנוסחתיות מנק'' המבט של הצופה -
2 מישורים לצפייה:
הצופה פעילה – מעורבת בחיי הדמויות, מקשרת לחייה שלה, מתייחסת למידע חוץ טקסטואלי. אבל התהליך לא חייב להיות רדיקאלי. במישור עמוק יותר הצופים מגיבים לחזרה על סטראוטיפים. בקיצור, אין סתירה בין קריאה פעילה למסרים השמרניים. הקהל עשוי להתפלג ביחס לשאלות מפתח בפרשנות
הסטייה מהמיתוס. אין גיבור יחיד. זה לא מסע חיפוש אישי, אלא מערכת יחסים בין בני אדם. עיסוק בבעיות האנושיות הבסיסיות ולא בבעיות אוניברסאליות שמעבר לשליטת האדם.המיתוס מניח נק' מבט יחידה (הגיבור טוב). באופרת סבון דווקא ריבוי ההבנות יוצר את העניין. באופרת סבון אין סוף ברור. בעיה יכולה להיעלם ללא פתרון ברור. כל אילו גם יחד, הופכים את אופרות הסבון לז'אנר המעניק לצופה תפקיד פעיל וכבד משקל. הטקסט המורכב ורב-הפנים של אופרת הסבון מזמין את הצופים לכפות עליו סיום או סדר בהתאם למה שהם עצמם, הצופים, תופסים כמתקבל על הדעת, כרצוי.

תעלומת אופרת הסבון

התשובה ניתנה על ידי מירי כהן מצוות מידעני KOL

[16766]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

מה פירוש המושגים "גישור

מה פירוש המושגים "גישור על פני מרחב" ו"פער בין דורי" ממאמרו של קארי:"הרולד אדמס איניס ומרשל מקלוה"?

מהו יחסו של מרשל מקלוהן לטלויזיה?

מרשל מקלוהן טען שכל מדיום הוא הרחבה של החושים, המשפיעה על הפרט ועל החברה בדרכים שונות ומרחיקות לכ.הוע מסווג עת אמצעי התקשורת ל"חמים" ול"קרים".
"חמים"- אמצעים שמעסיקים את החושים באינטנסיביות ובבלעדיות, כגון דפוס, רדיו וקולנוע, ומנגד "קרים" - אמצעים בעלי עוצמה או נחישות פחותה, הדורשים יותר אינטראקציה מצד הצופה, כגון הטלפון והטלוויזיה.

להלן קישורים למספר אתרים העוסקים במקלוהן וביחסו לטלוויזיה.

ויקיפידיה- ערך מרשל מקהולן

התשובה ניתנה על ידי פרידה שטראוס מצוות מידעני KOL

[15442]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

אני מחפש מידע על

אני מחפש מידע על פרסומות סמויות בהשוואה ל- 3 מדינות: ישראל, בריטניה וארצות הברית.

1. מהי ההגדרה של פרסומת סמויה?
2. מהו הסטטוס/ מעמד חוקי/לא חוקי של הפרסומת הסמויה בכל אחת מהמדינות?
3. מהם הכללים ומי קובע אותם בכל אחת מהמדינות?

שאלתך מאוד מורכבת ולא ניתן לענות עליה ללא עריכת מחקר.
מצורפים קישורים בנוגע לחוקים וסטנדרטים בכל הקשור לפרסום בארה"ב ובבריטניה, וכן מידע על מסרים סמויים.
ייתכן וברשות השניה לטלויזיה תימצא חומר על ישראל.

חוקים וסטנדרטים לפרסום בבריטניה

הכל בנוגע לחוקי פרסום בארה"ב

מסרים סמויים

מאמר אודות מסרים סמויים המחופשים לתכנים טלוויזיוניים תמימים.

מסמך שהוגש לכנסת ועוסק בתוכן שיווקי, הגבלים ועוד.

התשובה ניתנה על ידי פרידה שטראוס מצוות מידעני KOL

[15251]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

מהם שלושת המודלים האפשריים

מהם שלושת המודלים האפשריים להצלחתם של מועמדים בקביעת סדר היום התקשורתי, כפי שמעלים וימן וולפספלד במאמר "המאבק על סדר היום במערכת הבחירות 1996".

במאמר "המאבק על סדר היום במערכת הבחירות 1996" (גדי וולפספלד וגבי וינמן, פוליטיקה מס' 4, 1999) מוצגים שלושה מודלים להסבר אפשרי של מידת ההצלחה של מתמודדים במערכות בחירות לנתב את הסיקור החדשותי:

המודל הראשון, מודל ההטיה הפוליטית, מצביע על נטייתם של עיתונאים לצדד באחד הצדדים ולכן לסייע לו.

המודל השני, מודל יתרון האליטות, מצביע על יתרונם של מי שנמצאים בשלטון, של מקבלי ההחלטות.

המודל השלישי, מודל התחרות החופשית, מצביע על התאמה למערכת השיקולים של ברירה חדשותית, דהיינו היתרון של מי שמספק לתקשורת את הנושאים, הפעולות, והעיתוי המתאימים לה. השערת המחקר טענה כי מודל זה, מודל התחרות החופשית, הוא המתאים ביותר לניתוח הצלחתם היחסית של המתמודדים בבחירות 1996 בישראל לנתב את הסיקור החדשותי.

התשובה ניתנה על ידי יאיר אבן-זוהר מצוות מידעני KOL

[15023]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

שלום,
איפה אני יכולה למצוא

שלום,
איפה אני יכולה למצוא חומר על הנושא של דימויי נשים בפרסומות המערבית והערבית?
כלומר על איך מוצגות נשים בפרסומות, ואיך משתמשים בהן, כאוביקט מיני או כחפץ למשוך אנשים וכו'.?

[14981]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

שלום
אולי תוכלו לעזור לי

שלום
אולי תוכלו לעזור לי
איך אני מגיע לשלי יחימוביץ ?
פקס,טלפון,או אימייל ??
תודה

סביר להניח שמס' הטלפון האישי שלה בבית חסוי ולא יופיע ב- 144.
לדעתי שווה לנסות דרך הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, כתובת: רחוב כנפי נשרים 5, ת"ד 3445, ירושלים. טלפון: 02-6556222
פקס: 02-6556287

זאת, משום שהיא משדרת בערוץ 2 בחברת החדשות (למשל התוכנית "אולפן שישי")

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו:

התשובה ניתנה על ידי אורן מאורר מצוות מידעני KOL

[14221]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

לאחר המכרז שיהיה בערוץ

לאחר המכרז שיהיה בערוץ 2 בקרוב, ישארו רק 2 זכייניות במקום 3.
מה יקרה לסדרות שהזכיינית שלא תעבור את המכרז כבר רכשה או הפיקה??.

שרי שלום,

את יכולה ליצור קשר עם הרשות השנייה לטלויזיה ולרדיו ולשאול שם.
דוא"ל: rashut@rashut2.org.il.
אני שלחתי להם דוא"ל, אך טרם התקבלה תשובה.
ברגע שתתקבל תשובה, תעודכני.

מאמרים בנושא תוכלי למצוא ב-Ynet ובאתר של הרשות השנייה לטלויזיה ולרדיו.

שיהיה בהצלחה!

Ynet – תרבות ובידור – טלויזיה – המטרה: לשפר את ערוץ 2

הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו – מכרז להענקת שני זיכיונות בערוץ 2

התשובה ניתנה על ידי רחל דרוסקין מצוות מידעני KOL

[13805]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

היכן אוכל למצוא מידע

היכן אוכל למצוא מידע על השפעת הזאנר של הריאליטי טי וי על הרגלי הצריכה של טלפונים סלולארים- sms?

בתשובה לשאלתך להלן מספר קישורים העוסקים בצרכנות ה-sms.

SMS וריאליטי TV (החוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה)

על אופנת ה SMS כתבה ב YNET צרכנות

ריאליטי TV כמקדם הSMS (אנגלית)

התשובה ניתנה על ידי ורדה צדיק מצוות מידעני KOL

[13222]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

[1] [2] [3] >>
***
אינדקס מומחים רואה חשבון בוידיאו צ'אט מאמן אישי און ליין מומחים לאסטרולוגיה מומחה לנומורולגיה
קוראת הקלפים און ליין רופאים מומחים בוידיאו צ'אט אורטופד מומחה און ליין נוירולוג בוידיאו צ'אט יעוץ עורך דין ברשת
אתרים משלימים - תקשור נומרולוגיה קלפים - קישורים שימושיים - ספרים ברשת - שותפים - נמורולוגיה - תיכון ובגרויות - תקשור - מומחים - משה שרון | לימודי קבלה